ההשראה שלנו בסרט היא התאונה שעידן עבר ודרך ההתמודדות שלו איתה , בסרט אנו
נציג את תהליך ההתאוששות של עידן מהתאונה הקשה שעבר ואת הקשיים ששינו את חייו(זוגיות,אהבתו לאומנויות לחימה,משפחה ועוד)
תחקיר:
דוקו אישי- מדובר על אדם המספר את סיפור חייו, אלא שהפעם הסרט המתמקד באירועים מרכזיים
מחייו של המספר, במטרה להכיר לא רק את סיפור חייו, אלא בעיקר את אישיותו, את
ההתמודדות שלו עם אירועים מרכזיים בחייו, ותהליכים שהמספר עבר במהלך חייו.
בסרטים מסוג זה קיימת יותר התערבות של הבמאי, ובמקרים רבים מתקיים דיאלוג בין
המספר לבין הבמאי. בכדי להשיג מקסימום אותנטיות, הסיפורים מצולמים במקומות שבהם
קרו אותם אירועים (אפילו אם הם לא קיימים כיום, עדיין המקום קיים, והוא מעורר זיכרונות).
בדרך כלל,
הפקת סרט דוקו-אישי מחייב מספר רב של ימי צילום, על מנת
לעבור בין תחנות החיים השונות, והיכולת להוציא מתוך החומר המצולם את ההבנה
לגבי אישיותו של המספר. הסרט מתאר את התהליך ההתאוששות של עידן מהתאונה הקשה שעבר
ומציג את הקונפליקט שאיתו מתמודד עידן במשך כל חייו.
השראות מסרטים שונים: קיבלנו רעיונות שונים לסצנות מסרטים שראינו לדוגמה הסרט הדוקו אישי
על לידי גאגא- מטר חמישים ושבע.
הושפענו בעיקר מהבחירות של הבמאי להכניס סצנות אותנטיות שבהן רואים מי היא באמת ואיך
חייה האישים מתנהלים לדוגמא סצנות בהן הבמאי לא נרתע מלהראות סיטואציות חושפניות כמו
למשל חשיפת אזורים מוצנעים, הוא הכניס סצנות רגשיות שמציגות את הקושי שחווה הכוכבת
מאחורי הקלעים ואת ההתמודדות העצמית שלה עם המצבים שאליהם היא נקלעת. הוא לא נרתע
מסיוכי שייתכן והחשיפה הזאתתפגע בדמות שליידי גאגא בנתה לעצמה שנתפסת עוצמתית חזקה
ושוברת מוסכמות.
נקח מהסרט ונשתמש בסנצנות מסויימות באופן הצילום בו בחר צלם הסרט לצלם, שימוש בצילום
קלוזאפ כאשר מספר עידן על המקרה, על הקושי ועל ההתמודות שלו עם הקושי יצור הרגשה של
קרבה בין הצופים לכוכב הסרט.
סרט נוסף שקיבלנו ממנו השראה הוא שיטת השקשוקה. לקחנו את הרעיון של הבמאי בסרט ובו הוא
החליט שהסרט יצולם תוך סוג של מעקב אחרי כוכב הסרט. יכללו צילומים בהם יראו את עידן כוכב
הסרט עם הגב לכיוון המצלמה תוך מעקב אחרי סידוריו היום יומיים.
דוקו אישי- מדובר על אדם המספר את סיפור חייו, אלא שהפעם הסרט המתמקד
באירועם מרכזיים מחייו של המספר, במטרה להכיר לא רק את סיפור חייו,
אלא בעיקר את אישיותו, את ההתמודדות שלו עם אירועים מרכזיים בחייו,
ותהליכים שהמספר עבר במהלך חייו. בסרטים מסוג זה קיימת יותר התערבות של הבמאי,
ובמקרים רבים מתקיים דיאלוג בין המספר לבין הבמאי. בכדי להשיג מקסימום אותנטיות,
הסיפורים מצולמים במקומות שבהם קרו אותם אירועים (אפילו אם הם לא קיימים כיום,
עדיין המקום קיים, והוא מעורר זיכרונות). בדרך כלל, הפקת סרט דוקו-אישי מחייב
מספר רב של ימי צילום, על מנת לעבור בין תחנות החיים השונות, והיכולת להוציא מתוך
החומר המצולם את ההבנה לגבי אישיותו של המספר.
הסרט מתאר את התהליך ההתאוששות של עידן מהתאונה הקשה שעבר ומציג את הקונפליקט
שאיתו מתמודד עידן במשך כל חייו.
השראות מסרטים שונים: קיבלנו רעיונות שונים לסצנות מסרטים שראינו לדוגמה הסרט הדוקו אישי
על לידי גאגא- מטר חמישים ושבע. הושפענו בעיקר מהבחירות של הבמאי להכניס סצנות אותנטיות
שבהן רואים מי היא באמת ואיך חייה האישים מתנהלים לדוגמא סצנות בהן הבמאי לא נרתע
מלהראות סיטואציות חושפניות כמו למשל חשיפת אזורים מוצנעים, הוא הכניס סצנות רגשיות
שמציגות את הקושי שחווה הכוכבת מאחורי הקלעים ואת ההתמודדות העצמית שלה עם המצבים
שאליהם היא נקלעת. הוא לא נרתע מסיוכי שייתכן והחשיפה הזאת תפגע בדמות שליידי גאגא
בנתה לעצמה שנתפסת עוצמתית חזקה ושוברת מוסכמות.
נקח מהסרט ונשתמש בסצנות מסוימות באופן הצילום בו בחר צלם הסרט לצלם, שימוש בצילום
קלוזאפ כאשר מספר עידן על המקרה, על הקושי ועל ההתמודדות שלו עם הקושי יצור הרגשה של
קרבה בין הצופים לכוכב הסרט.
סרט נוסף שקיבלנו ממנו השראה הוא שיטת השקשוקה. לקחנו את הרעיון של הבמאי בסרט ובו
הוא החליט שהסרט יצולם תוך סוג של מעקב אחרי גיבור הסרט. יכללו צילומים בהם יראו את עידן
גיבור הסרט עם הגב לכיוון המצלמה תוך מעקב אחרי סידוריו היום יומיים.
רינה סרט נוסף בו השתמשנו הוא הסרט על רינה. החלטנו לקחת את הרעיון של הבמאי ובו החליט
שתהיה סצנה בסרט בה ההורים מספרים על הקושי שהם חווים לאחר המקרה ואיך הם מתמודדים
איתו. בחרנו לקחת את הרעיון של הבמאי בסרט ובו הוא בחר להראות את הכלים שבהם נעזרת
רינה כדי להמשיך לחיות, אנחנו בחרנו להראות את עידן עובר את הטיפולים הקבועים שלו שעוזרים
לו לאט לאט לחזור כמה שיותר קרוב לשגרת החיים שהייתה לו לפני התאונה.
השראות של חברי הקבוצה בעלי תפקידים שונים:
השראה של מפיק- משפחה בטרנס -הסרט מתעד מקרוב משפחה מנהריה (זוג וארבעה ילדים), מהרגע שבו אב המשפחה (עמית) יוצא מהארון במפתיע ומחליט לממש את תשוקתו הכמוסה להפוך לאישה.
לגלית אשתו של עמית, לוקח זמן לעכל את הדברים. היא מבינה כי בעקבות השינוי שעמית עומד לעבור היא צריכה לקבל החלטה של האם להישאר או להיפרד. לאחר מחשבות והיסוסים, גלית מחליטה לתת לזה סיכוי. למרות הקשיים האישיים והסטיגמות החברתיות, בני המשפחה מתעקשים להישאר ביחד ומאמינים שהאהבה תנצח את כל הקשיים.
אבל דווקא כשנדמה שהמסע המגדרי של עמית מגיע ליעדו בשלום, מאיים המסע האישי של גלית, בת הזוג שתומכת בזוגיות.
בתור מפיקה אני לוקחת השראה שתפקידו של הפיק הוא הכי חשוב בסרט ,המפיק מלווה את הסרט בכל שלביו, מהרעיון הראשוני ועד להפצת הסרט המוגמר. המפיק הוא המנהל של כל בעלי התפקידים בסרט ומזה שהגיבור הראשי בסרט הוא גם המפיק שלו שעובר את השינוי ובזה אני לומדת שהמפיק הוא גם גיבור הסרט זה יתרון גדול לסרט ויכול להביא לסרט דברים לקידומו בצורה הכי טובה וגם הוא יכול להעביר את המסר שהוא רוצה להעביר לצופים הכי טוב כי הוא גם הגיבור הראשי אז הוא אחראי על זה .בתור ובתור המפיק של הסרט אם הוא עובר קשיים ומורדות ועליות זה משפיע על הסרט, לאחר שראיתי את הסרט אני רואה שהוא עובר הרבה עליות ומורדות וזה השפיע על הסרט ולמרות זאת הוא יצא לאור ועורר הצלחה.
השראה של צלם- ההשראה שאני לוקח לסרט שלנו היא מהסרטים של רינה ושל ליידי גאגא, מהסרט של רינה ההשראה שאני לוקח היא דרך ההתמודדות של רינה עם מה שהבת שלה עוברת, רינה נתקלת בקשיים רבים במהלך הסרט עם בתה ובכל זאת בוחרת לעשות את הדרך הארוכה עם הבת שלה בחיוך ובאהבה והיא לא מוותרת בשום חלק בסרט אפילו אם נראה שהיא כבר עומדת להשבר ונראית גמורה מכל מה שעוברת , זה מתאים לסרט שלנו כי עידן כמו רינה צריך להתמודד עם תהליך קשה בחיים שלו לאחר התאונה שעבר ובשביל שיצליח לעבור את
ההתאוששות הארוכה והמייגעת שלו בהצלחה הוא צריך לתת את כל כולו עבור התהליך הזה.
מהסרט של ליידי גאגא ההשראה שאני לוקח היא הצילום של הסרט והדרך שבה הצלם מראה את הקשיים של ליידי גאגא, לדוגמה הדרך החושפנית שבה הוא מראה את הכאב שהיא חווה בחיים האישיים שלה כאשר הוא מצלם אותה בוכה בבית שלה וכך הוא חושף את האישה האמיתית שהיא ולא רק את ליידי גאגא בתור הכוכבת שהיא. זה מתאים לסרט שלנו על עידן כי אנחנו צריכים לצלם את עידן כשהוא חושף בפנינו את הכאב שלו ואת מה שהוא חווה לאחר התאונה שהוא עבר, את עצם העובדה שהוא כבר לא יחזור להיות מה שהיה גם לאחר כל תקופת השיקום שלו.
השראה של במאי-אני לקחתי השראות מכמה סרטים ועל פיהם לקחתי רעיונות לתוכן ולהעברתו בעבודתי כבמאית.
הסרט הראשון הוא שיטת השקשוקה.שממנו לקחתי את ההחלטות של הבמאי לא לחסוך בשום פרט למרות שזה מעמיד את הסרט בסכנת תביעה מצד האחים עופר שהם חזקים מאוד ויש להם כסף, הסרט מתמקד בטענות על קשרי הון-שלטון בישראל דרך הצגת הקשרים בין המדינה לבין משפחת עופר ,בנוסף יש החלטות של זוויות צילום המעבירות תחושות לצופה וגם על זה הבמאי חשב לאורך כל הסרט.אני לוקחת השראה גם מהכוח רצון ומחוסר הויתור של מיקי להוכיח את הדברים שהוא גילה על האחים עופר.
הסרט השני שממנו אני לוקחת השראות הוא מהסרט על ליידי גאגא.הוא עוסק בפער בין פרסונה ציבורית לפרטית הוא סרט תיעוד חדש על אחת מכוכבות הפופ המצליחות בעולם, סטפני ג'רמנוטה הידועה בכינויה ״ליידי גאגא״. בניגוד ל״ג׳ים ואנדי״, מדובר בסרט נוסחתי קצת יותר המורכב מקטעי מאחורי הקלעים בהופעותיה של גאגא לצד תיעוד אינטימי של חיי היומיום שלה.
הבמאי בחר להכניס חלק מהקטעים שלא מציגים את החיים של ליידי גאגא כטובים וזוהרים כמו מה שרוב הציבור חושב,הוא ממש הציג את העליות והירידות שליידי גאגא הגיבורה בסיפור עוברת במהלך תקופת הצילום,יחד עם זאת הוא הוסיף מוזיקה שמחברת את הצופה עם הסיטואציה המוקרנת.ליידי גאגא עד היום ממשיכה בקריירה שבנתה לעצמה בהצלחה למרות כל הקשיים וזה מעורר השראה-אם אתה אוהב משהו אל תוותר למרות שקשה.
הסרט השלישי הוא משפחה בטראנס הסרט מתעד מקרוב משפחה מנהריה (זוג וארבעה ילדים), שאב המשפחה (עמית) שלה מחליט לצאת מהארון במפתיע ומחליט לשנות את המין שלו,האמא לא עזבה אותו והשתנתה בשבילו .לאחר שיחה עם הבמאי הבנתי שהוא ליווה את המשפחה שעברה את הקשיים בעקבות ההחלתה שלאמי לעשות את ניתוח שינוי המין לאורך כל התהליך ואני גם מנסה לעשות זאת כבמאית בסרט בשביל להביא את החומרים הכי טובים והכי מעניינים הקשורים לנושא
השראה של עורך-
בתחילת התהליך של עשיית הסרט הדוקומנטרי נעזרתי בכמה סרטים על מנת לקחת מהם ראיונות והשראות לסצנות ולאפשרויות שונות של עריכה.
הסרט הראשון שממנו לקחתי השראה הוא הסרט הדוקומנטרי על הכוכבת ליידי גאגא. בסרט זה העורך לא נמנע מהלהכניס סצנות חודרניות על הבן אדם ועל אישויותו. אני בחרתי לא להוריד דברים מהסרט שאולי יוכלו לא למצוא חן בעיני עידן, הדמות הראשית של הסרט. לא דילגתי על הסצנות בהן קיים פירוט מעמיק על התאונה שעבר למרות שאולי נאמרו משפטים ומילים שקצת חדרו יותר מידי לעומק המקרה ועל עידן עצמו כבן אדם. אני חושבת שהסרט הזה אמור להתעסק במקרה ובהתמודדות שלו בצורה הכי מעמיקה שיש וכך יוכלו ללמוד מהי חוזקה פנימית וכיצד ניתן לצאת מהמצבים הכי קשים שאדם נקלע אליהם. בנוסף, בסרט של ליידי גאגא העורך הכניס את הסצנות שבהן הצלם הלך עם כוכבת הסרט ליידי גאגא לעיסוקיה האישיים. לכן בסרט שלנו בחרתי להכניס ולעשות סצנה שלמה על האימונים, שהצלם הלך איתו ובילה איתו את יומו תוך צילום עיסוקיו האישיים.
הסרט השני שלקחתי ממנו השראה הוא הסרט משפחה בטרנס, בסרט זה העורך לא נמנע מהלכניס את הסצנות עם מטען רגשי גבוה, הוא בחר להתמקד בהתמודדות של הזוג עם שינוי החיים הדרמטי שנאלצו לעבור. בסרט שלי בחרתי גם כן להתייחס לתהליך השיקומי שעידן עובר, בחרתי להכניס את שגרת האימונים שבזכותה חוזר לאט לאט לעצמו, אמנם הוא עשה ועוד יעשה שיקום ארוך , אך המסר הברור הוא שמכל מצב נוראי שנכנסים אליו אפשר גם לצאת ממנו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה